måndag 31 december 2012

Jack

Jag har blivit mor. En förändring som, believe it or not, faktiskt bringar mycket nytt i ens liv. Du kan inte längre endast tänka på dej själv eller dina egna behov, utan du ska nu även ansvara för någon annans välbefinnande.

Att hitta sej själv i denna nya roll är något som tar tid. Antar jag. Jag kan inte längre ränna ut och in som jag vill, jag ska underhålla och vårda och om jag blir väck klockan 03:30 bör jag pigg och nyter stiga upp och trösta den lille. 

Hittills har det gått ganska bra. Jag trivs med att vara två, även om jag ibland längtar tills den dagen när han lugnt och stilla ligger bredvid mig i soffan. Idag har han sovit mest och det är ju ganska skönt i och för sej... Bara han inte får dåliga rutiner och är vaken till miss i nassen. Men det är ju nyårsafton ikväll, så då kan man väl inte neka någon att stanna uppe lite längre. 

Här är han förresten, min Jack!



Gott nytt år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar