måndag 17 december 2012

En riktigt bra blogg

Beslutet att skriva en blogg kom inte över en natt. Jag har funderat på det länge... Men liksom Dr Watson tog det lite tid för mej att komma igång och en förändring i mitt liv behövdes, liksom i hans. Han mötte Sherlock Holmes... Och jag, ja, jag mötte väl min kan man finurligt säga. I motsats till Dr Watson är det dock inte min Sherlock jag kommer att blogga om.




En orsak till varför jag inte börjat blogga tidigare är avsaknaden av en kameramobil. För om man ska blogga, och dessutom vill ha några läsare, bör man, för att vara framgångsrik, ha väldans lite text och en massa bilder. Så hur gör jag då? Jag, med min trotjänare som saknar förmågan att fånga och spara ögonblick...




För ett antal år sedan fanns det den reklam på Sveriges TV4 som gick i stil med: "Har du problem - ring Polia!" Nu tvivlar jag på att Polia kan hjälpa mej med detta, men istället tänker jag, om än inte citera, i alla fall försöka återskapa vad jag tror att en del av mina vänner skulle säga: "Köp en iPhone!"





Eftersom Steve Jobs är vår tids hjälte, och alla gillar mac-prylar, kan man ju dra slutsatsen att för att få en framgånsrik blogg bör man använda sej av mr Jobs's produkter. Jag har ju turligtvis nog redan en MacBook Pro, så min glaspenna finns redan. Men för att bli komplett och göra succé är det med andra ord den nya, o så snygga, prisbelönta och beundransvärda iPhonen jag bör skaffa. har jag alla förutsättningar för att göra en riktigt bra blogg!



1 kommentar:

  1. Välkommen till blogspot! Vad kul att du gick med! Riktigt fin blogg du skapat här. Du inspirerar mig till att ta tag i min egen blogg och sätta lite personlig touch på den. Och bilder... ja, sådana ska också upp! :)

    Och du, köp en Iphone ;)

    SvaraRadera