söndag 23 december 2012

Jag tror att jag har blivit stor

Jag har precis klätt granen hemma i mitt barndomshem. För, lets face it: I'll be home for Christmas!
Och medan jag stod där och hängde upp bollar, pepparkakor, glitter och kanelstänger och lyssnade till Samuelssons julskiva, tänkte jag på att julklappshögen under granen inte kommer att bli så stor i år. "Katastrof" skulle man ha tänkt för ett antal år sedan. Häpnandsväckande känns det inte alls så nu!






Jag tror att jag har blivit stor. För nuförtiden stämmer alla klyschiga och traditionella julsånger, som "Jag drömmer om en jul hemma" och "It's beginning to look a lot like Christmas".



Under vår gran ligger ändå redan två paket som är adresserade till mej och som är skickade av ingen mindre än min Sherlock Holmes. Men, även om jag inte skulle ha fått några paket alls, skulle en julsång kunna träda in även här för att förverkligas och den stämmer igen alldeles väldigt bra. Carey och Afanaiseff tänkte alldeles säkert på mej när de skrev den! Varsågoda:





Under dagens promenad, iförd pyjamas och ytterkläder, tänkte jag på er och plcokade med mej min kamera :)

Mitt promenadsällskap







Och med den avslutningen önskar jag er alla en fröjdefull och God Jul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar