tisdag 18 december 2012

Mitt liv som Monica



Den bästa TV-serien jag vet är F.R.I.E.N.D.S Eller, en av de bästa ska jag väl säga, för i dagens samhälle nöjer man ju sej aldrig med en sak. Men den hör i alla fall till mina favoriter! Och det är nog genom den, bland annat bör jag tillägga, som jag insett hur viktigt det är med vänner. För utan varandra skulle Chandler, Monica, Ross, Joey, Phoebe och Reachel inte komma särskilt långt. Och det skulle inte heller jag utan mina "Chandler", "Ross", "Joey", "Phoebe" och "Reachel". Själv är jag Monica.


När jag för 4 år sedan flyttade till den pyttelilla staden i den lilla, lilla landet kunde jag inte ana att mitt liv skulle kunna vara stand in för just F.R.I.E.N.D.S Visserligen bodde jag och mina vänner inte dörr i dörr, men våra vänskapsband och förhållandet till varandra blev väldigt lika! Lätt skulle jag kunna para ihop rollfiguren i F.R.I.E.N.D.S med min verkliga vän och likheten skulle vara slående! 

Här e inte alla med... Men i alla fall :)

Inte heller kunde jag för 4 år sedan tro att jag, liksom Monica, skulle bli ihop med min bästa vän (och dessutom hålla det hemligt för alla andra, liksom Monica och Chandler!), att min "Phoebe" skulle förälska sej i en "Minsk-kille", att min "Chandler" skulle dra så kassa skämt, att min Reachel skulle finnas där varje gång jag behöver henne, att min "Ross" skulle älska sina kostymer så mycket eller att min "Joey" skulle ha ett så stort hjärta. Men så blev det.


En av mina klasskamrater sa till mej "Det är som du skulle leva i en film hela tiden" ...Han anade inte hur rätt han hade! :)

2 kommentarer: