söndag 24 mars 2013

The hills are ahead

Jag tar semester. Det har jag aldrig haft och vilken känsla det är! Det är så makalöst skönt att få lämna allt det vanliga, alla måsten och alla problem bakom sej och känna hur jag kommer längre ifrån dem för var kilometer jag åker i vår vita bil. Usch, jag låter som om jag skulle vara vuxen..!



Att lämna problemen bakom sej, det är inget att rekommendera, det har man minsann lärt sej ifall man titta på Sound of Music. Där uppmanas Maria av sin Abedissa att inte springa iväg från sina problem, utan ta itu med dem istället! Men, liksom Maria, tar jag min tillflykt till bergen och struntar i mina problem för en stund. Och jag tror att Maria hade en poäng i att man mår lite bättre när man får sjunga på en bergstopp, så det är vad jag tänker göra! För mina vänner, the hills are ahead!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar