torsdag 21 mars 2013

Skidstavarnas värde

Jag har precis gjort en väldigt bra affär. Jag har handlat med skidstavar.

Jag är ungefär lika bra på att skida, som snön är på att falla i Sahara. Inget vidare liksom..! Men nästa vecka ska jag och min familj till Lappland och även om min främsta aktivitet kommer att vara slalom, hör det väl ändå till att man skidar lite. Man kommer ju ändå från Finland!

Min skiderutrustning kan dock dateras till någin gång runt nittonhundrafrusi, så min far ansåg att nya skiderstavar kunde väl vara på sin plats. Jag menar, varför slösa pengar på skidor till nån som helst använder dem som brygga till rädda katter i träd? Så, snäll som min far är, köpte han nya, fina stavar till mej. Röda, för 39,90€! Felet var bara att det var två "left-handed". Jamen, det sen! Skidsporten får mej att fnysa allt mer ofta nuförtiden! Vaddå "left" och "right"? De e väl ingen skillnad på vilken pinne man håller i vilken hand heller?? Men far sa att jag måste byta...

I affären beklagade man sej och rotade i skidstavshögen, kliade sej i huvudet och sa att tyvärr verkar nån ha gått hem med två högerstavar! Hur skulle vi lösa detta?! "Är det okej om du får dehär, för 69,90€ istället?" sa den snälla butikskillen och räckte mej ett par nya, oranga stavar. "Visst" sa jag, ryckte på axlarna och traskade ut ur affären med mina pinnar.

Nu äger jag då ett par skidstavar, som är tre gånger bättre än mej att på att skida... Jag känner absolut ingen skillnad på det förra och de nya -vari ligger de dubbelt mera pengarna? Det måste vara i färgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar