söndag 24 februari 2013

4 månader och inga rutor senare

Jag har tydligen svårigheter med att bestämma mig. Det kan väl tillämpas på flera saker, men framför allt på mitt stick-projekt!

I ungefär 4 månader har jag hållit på och stickat en filt. Eller, ja, rutor som sedan ska bli en filt, när man syr ihop dem. Eller, ja... rutor är väl att ta i, 4 eller 5 av 30 har jag väl lyckats färdigställa under dessa 4 månader. Inte så produktivt, tänker du kanske? Men då ska jag tala om, att jag visst är produktiv! Det är bara det att jag har sån tusan till beslutsångest! Jag har stickat säkert 10 rutor allt som allt, det är bara det att jag drar upp dem hela tiden. Antingen blir de för stora, för små, fel mönster eller inget mönster alls...



Men så hade jag alltså typ 5 rutor som jag stickat fram till min belåtenhet...för att konstatera att min idé till filt var kass och att slutresultatet, med 30 mödosamt stickade och ihopsydda rutor skulle vara en ful besvikelse, tänkte jag att kanske man kunde virka istället?



Så nu har jag dragit upp allt igen... 4 månaders arbete till knappt någon nytta alls. Nu ska jag alltså virka mormorsrutor istället! Men, håller man på såhär tar ju jobbet inte slut i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar