torsdag 5 september 2013

Insikten om att kika över kanten

Idag tror jag att jag fick en insikt. Att jag plötsligt förstod nåt som jag inte förstått tidigare. Precis som mannen i The perfect human hoppas göra inom några dagar.

Idag hörde jag nåt som fick mina mage att tro att den hade ätit upp knivar. Eftersom dammsugaren har pensionerat sej, måste ju nåt annat ersätta den tydligen... Och dessa knivar körde runt i min mage som om de övade sig i Dart.

Efter ett långt samtal lugnade knivarna dock ner sej en smula och just nu vet jag bara om att de finns där...precis som man vet att nån annan befinner sej i rummet, fastän man inte ser honom/henne.

Insikten är då denna, att jag alltid drar saker till sin spets. Hoppar över kanten, fastän jag bara skulle behöva kika över den. Och idag insåg jag att det är dumt. Så nu ska jag sluta med det.

Tänk så enkelt det kan vara ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar