onsdag 7 augusti 2013

I alla fall jag!

Det har regnat idag... därför har jag ägnat mej åt inomhusaktiviteter.

Först spelade jag Monopol, med mina godaste (mumsigaste om du vill) barndomsvänner. Väldigt roligt, fast jag förlorade ganska stort.


Sen åkte jag hem och passade min brorsbarn. Vi hade också väldigt roligt... i alla fall jag! Vi lyssnade på Karlsson på taket - i alla fall jag! Lekte Cowboys - i alla fall jag! Spelade piano - i alla fall jag! Lekte med Barbriedockor - i alla fall jag! Och däckade i pappas famn - i alla fall han!

Ett urval ur in barndom

Jag inledde påklädningsprocessen...


Så länge den vuxna leker... 

Sen lekte vi kurragömma också. Min brorson hade sina egna regler vilka gick ut på att han räknade, men först visade han var jag skulle gömma mej. Sen hjälpe han mej också att täcka över mej med en filt. Sen gick han och räknade och hade ett fasligt sjå att hitta mej. Och så säger dom att barnträdgådrslärare ska vara kreativa...


Men nu knycker jag Astrid Lindgrens fenomenala replik till Karlsson: "Nu ska jag inte filurs mer idag!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar