torsdag 6 juni 2013

Finländsk sommar

Vi har haft en jättefin sommar hittills, i detta pyttelilla land. Verkligen! Hela maj har varit soligare än soligast, varmare än varmast och härligare än härligast! Nu blev det nyss juni. Idag är det den 6 dagen av denna månad. Maj hade 31 dagar. Av dessa 37 dagar har det regnat och varit under 20 grader C tre. Tre ynkliga dagar har det regnat, och tro mej - det behövdes verkligen!

Och nu blir jag då lite upprörd över en del av mina bekantas FB-statusar, som dag 2 av regnet skriver "Jaha, nu kom då äntligen den finska sommaren!" Alltså jag hoppas, jag hoppas verkligen att det finns några regnmoln bara för er, som följer er vart än ni går denna sommar, så att ni får den sommar ni förtjänar! För hur pessimistiskt får man lov att vara egentligen??

Nu ska jag ta på mej kjol och top, solbrillor och inga skor, för hos mej är det hur varmt, soligt och härligt som helst (det gäller inte stämningen i detta blogg-inlägg). Hah!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar