torsdag 13 juni 2013

Lycklig å glaaa med mediaaa

Jag fick ett synnerligen glädjande besked imorse. Länge, i många långa år har jag funderat på att söka in mej på en bana inom media. Av något slag. Efter gymnasiet hade jag tänkt söka in till journalistik, men efter en praktik på den pyttelilla stadens tidning fick jag tipset att inte göra det. (Skälet var inte att jag var kass, om du no trodde dej läsa det mellan raderna!)

Sen fick jag upp ögonen för teater, och därefter kom filmen in i bilden (oj, vilken ordvits!). Och nu, mina damer och herrar, fick jag reda på att jag blivit antagen till linjen medieteknik! Tjohejj! Fast det innebär också att jag måste flytta... och det är jag ju sämst på. Dessutom måste jag då uppdatera infon om min blogg, för då bor jag inte längre i den pyttelilla staden. Men det ska nog gå bra dethär... sålänge jag inte gör nåt spontant borde det ju gå! :)

Här e ja, lycklig å gla, när jag fått veta att jag ska studera media!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar