torsdag 23 maj 2013

Kvinnor, krig, Larsson och Jobs

Tre saker

För det första rekommenderar jag en bokserie - Åsa Larssons böcker om Rebecka Martinsson. Det finns, hittills, 5 böcker och de 4 jag har läst har varit läslust bra! Helt otroligt välskrivna och spännande!


För det andra, idag önskar jag sååååååååååååå mycket att jag hade haft en iPhone. För som jag skulle ha instagrammat! Efter att jag haft besök av min kille (nej, jag kommer inte från Stockholm), tog jag med mej en bok (Till offer åt Molok), en kudde och en filt och satte mej i den ljumma sommarkvällen och läste. (Filten medbragtes endast för att stolen skulle bli mjukare) Världen doftade nyutslagna blommor, solen glänste i fönstren, löven fnissade i den ljumma vinden ovan mitt huvud... och jag kände att nu blir det inte bättre! Och så kunde ja inte visa er. Den där iPhonen tåls att vänta på...


Och för det tredje. En episod från mitt Eftis igen: Från pysselrummet hör jag oväsen, skrammel och skrik. När jag ser efter och frågar vad som står på, berättar en av killarna att de leker krig, varpå pennorna viner genom luften. En av flickorna, som precis kastat iväg en penna, protesterar dock och säger att flickorna visst inte leker krig! Killen hejdar sej i sitt kast och utbrister: "Nej, inte mot andra. Men ni krigar ju mot er själva!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar