tisdag 16 april 2013

MissuppSKATTning

Nu är jag ju inte den som gillar när folk klagar... men idag tänker jag ändå vara lite gnällig. Jag behövde ett nytt skattekort. Och eftersom jag är fullständigt körd på allt som innehåller siffror och %-tecken tyckte jag det var säkrast att besöka skattekontoret, istället för att smidigt beställa ett nytt via internet.

Alla som nångång varit inne på skattekontoret vet dock att där får man sitta minst en timme för att få uträttat sitt lilla, lilla ärende som räcker högst 5 minuter. Så, idag skulle jag vara förutseende och enkelt glida förbi denna väntan, genom att stå utanför dörren 2 minuter innan 09:00 och därmed försäkra mej om att vara först i kön.



Trodde du ja! Så löjlig som jag kände mej när jag traskade till dörren och skulle ställa mej att vänta på att dörren skulle öppnas som nån skatte-holic...bara för att mötas av 1 miljon andra som redan stått utanför i säkert en timme! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, så endast några flätningar undkom mina läppar och mannen med hörapparaten trängde sej bestämt framför mej.

Väl inne fick jag lugnt ta min nummerlapp, som visade 104, och sätta mej och vänta på att alla de andra 1 miljonen skulle ha uträttat sina ärenden, innan det blev min tur.



Men, alltså, jag bara undrar...hur gör skatteverket för att vara så sjuttons populärt? Vad har de, som inte jag har? Det står aldrig 1 miljon utanför min dörr och väntar på att jag ska öppna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar