måndag 14 januari 2013

Klagovisan

Jag har varit på turné. Ingen lång, bara över helgen, men den kommer att pågå nån vecka framöver. Jag är nämligen med i en musikal som nu i vår ska turnéra så smått runt om i svenskfinland. Från dröm till verklighet heter den.

        Sally  Anna      Prästen     Håkan 
Och det är väl roligt minsann tänker man?! Musikal, resa, nya ställen och människor, god mat och trevligt sällskap - allt som är alldeles underbart! Men nä-e hörni, påriktit, att turnéra är faktiskt ingen dröm som blir till verklighet. Snarare en verklighet som blir till en mardröm! Långt borta är alla ställen utom hemma, bilarna är små och trånga, mina knän beter sig som 80-åringar och skriker så fort de trycks in i den fullastade bilen. (Liknelsen är här med 80-åringarnas knän, och inte själva 80-åringen!) Kallt är det överallt i detta lilla land och sent ska allting vara. Eller tidigt. Antingen ska man stiga upp i ottan, eller så ska man vara vaken hela natten. Fast helst allt på samma gång.

Nä, dethär med att turnéra är jag inte skapad till. Men det är ju skönt att kunna sålla bort något från sin vad-göra-i-mitt-liv-lista. Så, artisteri med turnéring stryker vi!

Fast lite bra var det ju nog också, speciellt denna plats: Voffeli och Kaffeli - det bästa 
kaféet jag varit på på år och da'r. Besöker ni Ekenäs, är detta ett måste!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar