torsdag 31 oktober 2013

Mänsklighetens största bedrägeri - så roligt!

Har haft en betydligt roligare vecka än...tja, förra veckan kanske. Sen i tisdags har vi jobbat med att lära oss Photoshop och det är underbart roligt! Jag tycker verkligen om att gå till skolan på mornarna och veta att min uppgift, det som förväntas av mej, är att sitta och leka med bilder. Bättre skola finns väl inte?

Photoshop öppnar dock dörrarna till mänsklighetens genomtiderna största bedrägeri. Visst har man ju fattat att bilderna man ser i modemagasin och i Americas next top model är redigerade.... men ändå - fatta vilken makt man har när man sitter där och editerar! Man kan göra vad som helst! Helt knäppt! Så, ifall du inte förstått det än, så säger jag det nu - ingenting, absolut ingenting är på riktigt i det vi ser i tidningar. Förr i tiden tror jag man sa att bilder inte kunde ljuga... vissa saker var bättre förr! Men bedrägeri eller inte - kul är det!

Angående vårt projekt som jag så bittert skrev om i förra inlägget (det kan du läsa om här), blev slutresultatet rätt bra och snarteligen finns det på youtube - wohoo!

Här är film-planschen vi fick i uppgift att göra igår - en film som vi antigen vill se eller göra. For me both works -enjoy!

Om ni tittar noga, så finns jag där!


3 kommentarer: