onsdag 16 oktober 2013

Dream team in your dreams!

Suck vad jag är trött på människor som inte kan ta ansvar! Människor som bara lutar på andra och förväntar sej att få rida på ryggen fram till målet där de kan ta åt sej äran för ett lopp de aldrig sprungit. Blä, som verkligen.

Den här veckan har vi börjat editera vårt reportage och jag tycker det är väldigt roligt. Om det inte vore för den grupp jag jobbar med. Medan jag sitter och knäcker skallen i två bitar för att få fram bra speakar och fungerande övergångar, sitter mina två så kallade kollegor och kollar på roliga bilder av Teemu Selänne. När jag frågar vad de tycker om det jag just babblat om i två minuter svänger de på huvvet och säger "eeeh...ja, de tycker jag" när jag sen frågar "vad var det jag sa då?" svarar dom "öööm...om dedär då?" Och dom två ska få stå i eftertexterna. Tvi! Löjligt är att den ena av dem för nån vecka sen uttryckte sej: "wow, vi är ett dream-team!"...hah -I am, you aren't!

Little Miss Sunshine
Nu ska jag sitta och sura ett tag innan jag beger mej till landets huvudstad för att spela spel. Om jag inte vinner ikväll...



2 kommentarer:

  1. Du är inte den enda som haft tuffa år, Lina... Din klasskamrat har även haft många tuffa år bakom, bl.a. en stamcellstransplantation. Självklart vill han visa bilder från sjukhuset, Teemu selänne var en av de som gav glädje. Avundsjuk?

    SvaraRadera
  2. Inte alls! Jag hade ingen aning om vad denna någon gott igenom, och visst ska man få dela sådant...men isåfall kan man ju hellre säga att man vill ta en paus...och kanske förklara vad det handlar om, istället för att den andra, i detta fall jag, ska bli irriterad över att man "smiter" från jobbet.

    SvaraRadera